Apa pentru organism 4.96/5 (23)

0
3005

Stilul de viata sanatos are mai multe criterii si pe langa alimentatia corecta si miscarea regulata este important si faptul sa puteti consuma cantitatea necesara de apa.

Din randurile care urmeaza veti putea sa aflati exact de ce trebuie sa introduceti apa in organism.

Afland motivele pentru care trebuie sa consumati apa, in mod sigur de acum incolo veti fi atenti ca sa beti cantitatea necesara de apa.

Care este cantitatea de apa necesara?

1,5 – 2 litri de apa pe zi!

Pentru a avea un organism care functioneaza corect si pentru a evita deshidratarea, atunci zi de zi va trebui sa consumati cel putin 1,5-2 l de apa.

Exista cazuri in care cantitatea de apa care trebuie consumata creste si anume:

  • la temperaturi ridicate
  • febra
  • exercitii sau munca fizica
  • sarcina

Beneficiile consumului de Apa

#1. Previne imbatranirea prematura

Consumul corespunzator de apa este prima conditie a mentinerii sanatatii pielii, deoarece contribuie la hidratarea tesutului cutanat, sustinerea productiei de colagen si prevenirea deshidratarii.

Deficitul de apa determina organismul sa retina mai multe lichide, ceea ce inseamna o predispozitie crescuta la formarea pungilor de sub ochi, balonare etc.

#2. Apa imbunatateste functiile cognitive

Creierul are nevoie de cantitati importante de oxigen pentru a functiona in parametri optimi, iar apa ii asigura rezervele necesare.

Persoanele care consuma intre 8 si 10 pahare de apa in fiecare zi isi pot imbunatati performanta cognitiva cu pana la 20%.

#3. Apa mentine sistemul imunitar puternic

Apa reduce considerabil riscul de imbolnavire, protejand impotriva gripei, infectiilor si a altor boli cronice.

#4. Apa intretine silueta subtire

Apa transporta oxigen, nutrienti, hormoni si alte substante biologice in anumite parti ale corpului si sustine eliminarea toxinelor, a celulelor moarte, deseurilor etc.

Persoanele care inlocuiesc bauturile carbogazoase cu apa scapa mai repede de kilogramele in plus, spun rezultatele mai multor studii de specialitate.

In plus, consumul unui pahar de apa inainte de masa reduce din apetit, ajutand la un consum redus de mancare.

#5. Apa creste rezistenta in fata stresului

Intrucat tesutul cerebral este compus in proportie de 70%-80% din apa, deshidratarea conduce la sensibilitatea crescuta in fata stresului.

Odata ce apare senzatia de sete, corpul este deja deshidratat intr-o mica masura.

Este recomandat consumul constant de apa pe tot parcursul zilei, in cantitati mici, pentru cresterea rezistentei in fata stresului.

#6. Apa are efect energizant

Deshidratarea organismului poate conduce la instalarea senzatiei de epuizare, de aceea suplimentarea aportului de apa are un efect energizant imediat.

Apa este cea care ajuta sangele sa transporte oxigenul si nutrientii esentiali catre celule.

#7. Apa imbunatateste randamentul fizic

Suplimentand consumul de apa, reusiti sa rezistati mai bine antrenamentelor fizice si sa va tineti departe de durerile si disconfortul pe care efortul fizic le poate induce.

Este indicat sa beti jumatate de litru de lichid cu aproximativ doua ore inainte de activitatea fizica intensa.

In timpul efortului fizic este recomandat sa beti apa la intervale regulate de timp, pentru a inlocui fluidele pierdute prin transpiratie.

#8. Apa mentine sanatatea tractului digestiv

Alaturi de fibrele alimentare, apa este esentiala pentru o digestie sanatoasa.

Procesul digestiei debuteaza cu ajutorul salivei, care este compusa mai ales din apa.

Apa este necesara pentru digestia fibrelor solubile. Cu ajutorul apei, acestea se dizolva cu usurinta si scaunele vor fi moi si se vor elimina mai usor.

#9. Apa reduce riscul aparitiei pietrelor la rinichi

Rinichii curata organismul de toxine, atata timp cat exista un aport adecvat de lichide.

Calculii renali sunt favorizati de consumul insuficient de apa, care are rolul de a dilua sarurile si mineralele din urina, ce pot ajunge sa se solidifice, sub forma pietrelor la rinichi.

Calitatea apei

Datorita poluarii fara precedent, interesul pentru apa pe care o consumam trebuie sa fie, in mod normal, foarte mare.

O mare problema a apei de la robinet o re­prezinta clorul, acesta devine dau­na­­tor prin acumularea lui in orga­nism, clorul va re­duce capa­ci­tatea celu­lelor de a asimila oxigenul.

Pe langa clor, calitatea apei de la retea se deterioreaza datorita conductelor vechi (dupa o interventie la sistemul de conducte, apa la mine in casa este de culoare maro..).

Prin urmare suntem nevoiti sa luam in considerare metode de filtrare si purificare pentru apa de consum.

Importanta apei pentru organism

Se stie ca organismul uman in mare parte este alcatuit din apa si tocmai din acest motiv trebuie introdus in organism, deoarece apa este eliminata in mai multe moduri, cum ar fi transpiratia.

apa sanatoasaOrganismul nostru nu poate sa functioneze corect daca nu este hidratat si trebuie precizat ca nici nu ar rezista mai mult de 2 zile fara apa.

Apa are nenumarate avantaje pentru corpul nostru, cum ar fi faptul ca hidrateaza si mentine temperatura ideala.

Apa este necesara pentru functionarea organelor si celulelor, in plus si pentru mentinerea corecta a volumului sangelui.

Ajuta absorbtia nutrientilor introduse in organism, care la randul lor de asemenea sunt vitale si fara apa toxinele nu ar putea fi eliminate.

De asemenea, tot apa va ofera si energie, in plus va ajuta si sa aveti un organism mai tonifiat.

Sfaturi pentru consumul corect de apa

Cantitatea zilnica recomandata de apa trebuie consumata in decursul unei zile.

Multe persoane fac greseala de a consuma mai multe pahare de apa deodata, insa acest lucru nu este sanatos.

Ideal este sa beti cel putin un pahar de apa imediat dupa ce v-ati trezit. Trebuie sa consumati apa si cu 20-30 minute inainte de a manca, precum si inainte, in timpul sau dupa antrenamente.

Este important si faptul ca ziua sa fie incheiata tot consumand un pahar de apa. Multe dintre persoane uita sa bea apa, dar veti putea remedia cu usurinta situatia.

Tot ce trebuie sa faceti este sa puneti apa la indemana, chiar si la locul de munca. Daca va fi la vedere, sigur o sa va amintiti ca trebuie sa beti apa.

De asemenea, veti putea introduce in organism lichide si prin intermediul fructelor si legumelor suculente, precum rosii, pepene, mar si consumand supe, etc..

Dacă ți-a fost util acest articol, poți lasa un vot

Daca v-a fost de folos articolul va invit sa dati un Like sau un Share, iar daca aveti nelamuriri sau intrebari, lasati un comentariu mai jos.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here